Apokalyptisk giveaway (AVSLUTTET)

Året er 2012. Skal vi tro på enkelte tolkninger av for eksempel Maya-kalenderen, er apokalypsen allerede i anmars, og alt tar slutt mot slutten av året. Skal vi tro diverse dommedagsprofeter med papp-skilt på gatehjørner, diverse sekter av ulik religiøs art, Johannes’ åpenbaring i det nye testamente (og alskens andre religiøse tekster for den saks skyld), er det sannelig på tide at det tar slutt. Det er faktisk et under at det ikke allerede har skjedd.

Hvis man har litt fantasi, da i allefall…

Uansett, jeg skal herved hjelpe deg å forberede deg på det verste, og arrangerer en apokalyptisk giveaway for mine nye og gamle lesere. Det er veldig lett å delta, og premiene er veldig fine (synes jeg da, som egenhendig har plukket ut og betalt for det her – havregrøt og knekkebrød i noen måneder fra nå av, men alt for dere!). Dere kan vinne en av tre premier:

1. PREMIE


– De 48 første heftene i tegneserien bak tv-serien The Walking Dead samlet i en gigantisk murstein av et kompendium.
– Sesong en av The Walking Dead på DVD, som har holdt seg veldig tro til tegneserien.
The Zombie Survival Guide av Max Brooks – i tilfelle apokalypsen innebærer zombier.
Veien av Cormac McCarthy, som er en meget gripende fortelling om far og sønn i en ødelagt verden. Har blitt filmatisert med Viggo Mortensen i en av hovedrollene.
Metro 2033 (PC-spill).Vi befinner oss i russiske tunneller i år 2033 etter at verden gikk til helvete, og du må bevege deg ut av det mer eller mindre trygge tilfluktstedet og ut i de mørke tunnellene, med spøkelsesaktige greier, mutantaktige greier og ideologiske problemer. Spillet er basert på boka av Dmitry Glukhovsky.
– Unikt bokmerke med zombietrykk, laget og sponset av Papirdama (også kjent som Mamma).
– 4 AA-batterier. Til lommelykta. Eller reiseradioen om du er optimistisk og tror staten er i ferd med å ordne opp.
Nødproviant: To kvikklunsj, en mørk sjokolade, diverse tesorter og litt kaffe, i tillegg til to bokser med hermetisert frukt (alle vet at hermetikken som er digg går først, så det er greit å ha litt ekstra av det før du må ta til takke med kattemat. Praktisk med sånn åpnemekanisme-ting i tilfelle du glemte boksåpneren forrige gang campen ble overtatt av zombier eller mutanter eller kannibalske gjenger).

2. PREMIE:


– De 5 første heftene i tegneserien bak tv-serien The Walking Dead, samlet i et hendig hefte.
– Sesong en av The Walking Dead på DVD, som har holdt seg veldig tro til tegneserien
The Zombie Survival Guide av Max Brooks – i tilfelle apokalypsen innebærer zombier.
– Unikt bokmerke med zombietrykk, laget og sponset av Papirdama (også kjent som Mamma)
Nødproviant: To kvikklunsj, en mørk sjokolade, diverse tesorter og litt kaffe, i tillegg til to bokser med hermetisert frukt (alle vet at hermetikken som er digg går først, så det er greit å ha litt ekstra av det før du må ta til takke med kattemat. Praktisk med sånn åpnemekanisme-ting i tilfelle du glemte boksåpneren forrige gang campen ble overtatt av zombier eller mutanter eller kannibalske gjenger).

3. PREMIE:


– De 5 første heftene i tegneserien bak tv-serien The Walking Dead, samlet i et hendig hefte.
– Sesong en av The Walking Dead på DVD, som har holdt seg veldig tro til tegneserien.
– Unikt bokmerke med zombietrykk, laget og sponset av Papirdama (også kjent som Mamma)
Nødproviant: To kvikklunsj, en mørk sjokolade, diverse tesorter og litt kaffe, i tillegg til to bokser med hermetisert frukt (alle vet at hermetikken som er digg går først, så det er greit å ha litt ekstra av det før du må ta til takke med kattemat. Praktisk med sånn åpnemekanisme-ting i tilfelle du glemte boksåpneren forrige gang campen ble overtatt av zombier eller mutanter eller kannibalske gjenger).

DETTE MÅ DU GJØRE FOR Å VÆRE MED I TREKNINGEN:

Se for deg dette: Verden har gått under, til for eksempel zombier, og du og partneren din (for eksempel den siste personen du sendte melding til) må pakke sakene og forlate huset dere har tilbragt tid i de siste par ukene. Hvorfor vet jeg ikke, kanskje zombiene banker på dørene, eller kanskje dere har gått tom for mat. Uansett, når sekkene er pakket med det viktigste (det finnes lister i the Zombie Survival Guide), innser du med gru at du bare har plass til tre bøker. Og akkurat nå innså du med gru at jeg kommer til å spørre deg følgende: Hvilke tre bøker redder du før du går en ukjent og potensielt bok-tom fremtid i møte?

Her er det ingen gale svar. Alle er like riktige. Jeg vil simpelthen vite hvilke tre bøker du hadde stappet ned i sekken på vei inn i det ukjente. Bøker du har lest og elsket? Bøker som bør bevares av historiske hensyn? Bøker du ikke har lest? Nei, du kan ikke velge hele Harry Potter-serien, det er ikke plass. Du kan heller ikke si lesebrettet ditt, for saken er at du ikke har noen lader du kan bruke i denne vidunderlige nye verden (nei, du har ikke det).

Når du har bestemt deg for tre titler, legger du igjen en kommentar her på bloggen. Og vips! så er du med i trekningen, med ett lodd. Om du vil ha et ekstra lodd lager du et innlegg på din egen blogg om denne konkurransen, med link hit. Linken til innlegget ditt legger du igjen i kommentarfeltet her, ellers er det ingen garanti for at jeg vet at det eksisterer. Altså kan du ta totalt 2 lodd.

Du kan gruble over dette spørsmålet frem til den 25. mai klokken 23:59, og du må ha adresse i Norge (av økonomiske hensyn til meg selv). Sørg for at jeg har en måte å kontakte deg på om du skulle vinne (e-post i det obligatoriske feltet holder, link til blogg er også ok om du  har e-posten din der). Lykke til!

KONKURRANSEN ER AVSLUTTET.

57 Responses to “Apokalyptisk giveaway (AVSLUTTET)”


  1. 1 labben mai 8, 2012, kl. 17:19

    Wtf? Jeg har sett mange fine gavedryss, men denne tar kaken! Det er bra du er inne i en eksamensperiode og sikkert ikke har tid til shopping, for det er vel ikke mye peng igjen på konto nå. Plusspoeng for kult tema og passende gaver. Dæven, jeg er målløs. Eller kanskje ikke, siden jeg tydeligvis klarer å skrive en lang kommentar.

    Heldigvis for meg har jeg erfaring med denne typen scenario i og med at jeg har plukket ut ti bøker som får være med meg til verdensrommet om jeg blir kidnappet av romvesener. Likevel er nok tilværelsen ganske annerledes i på en post-apokalyptisk planet og i verdensrommet, så her må prioriteringene revurderes. Dessuten må syv bøker kuttes. *Gulp*!

    I en slik situasjon tror jeg rett og slett at tynne bøker må bli igjen hjemme. Her må man tenke både kvalitet og kvantitet. Jeg tror jeg skal være både original og uoriginal. Vi begynner med det uoriginale: The Lord of the Rings. Den er kanskje delt i seks (eller var det syv?) deler, men det er EN bok! Så det så. Neste tror jeg faktisk må bli en ulest bok, jeg må jo tross alt ha noe nytt å glede meg til etter at verden nærmest går under. Da velger jeg Birds Without Wings av Louis de Bernières, fordi mannen er genial og skriver som en gud, og fordi boken er den tykkeste han har skrevet og en av to bøker han har skrevet som jeg enda ikke har lest. En bok som helt sikkert både kan gripe meg og underholde meg. Skulle gjerne hatt med meg noen ren humor, ala Douglas Adams, men bøkene hans er så tynne og seriene teller ikke som en. I stedet satser jeg på spenning og tar med meg The Secret History of Donna Tartt, fordi det er den tøffeste, kuleste, mest geniale krim’en jeg noensinne har lest. En bok jeg tror jeg kan lese om igjen og om igjen uten å bli lei. Og det var det. Takk og farvel til resten av boksamlingen. Jeg kommer til å savne dere alle sammen. Det gjør jeg vel strengt tatt allerede, da jeg sitter i masteroppgavehelvete for øyeblikket. Ingen zombier i det minste.

    Hvis zombiene kun tar østlandet, fordi de ikke orker å takle de kronglete dårlige veiene over fjellet, lover jeg å dele boksamlingen min med alle østlandske bokbloggere som drar vestover. Lykke til alle sammen!

  2. 2 Marianne Søiland mai 8, 2012, kl. 17:36

    Jøsses! Det var gibort’en sin det!!!🙂

    Jeg ville tatt med meg den engelske versjonen av de tre siste bøkene i serien «A Song of Ice and Fire» av George R. R. Martin. De er svære som fjell (så jeg kan gjemme meg bak dersom zombiene kommer), tunge som bly (så jeg kan kaste dem etter de er ferdiglest og kanskje ta livet av en bataljon zombier med hver – hvem vet, kanskje de er allergiske mot bly?) eller eventuelt bruke dem som oppfyringsved når moskusbiffen skal steikes over bål. De er selvfølgelig også så tunge at de kan brukes som motvekt i en snare for først å fange maten! Det må nok bli G.R.R. Martin ja. The complete survival kit !!!

  3. 3 Ann Kristin (@askine09) mai 8, 2012, kl. 17:45

    For en flott giveaway! Det blir en fin start på sommeren for de som vinner.🙂

    Å velge bare tre titler var ikke lett, det er så mange ting å tenke på før man tar siste valget. Etter mye grubling kom jeg fram til disse tre:
    – Persuasion: en vakker kjærlighetsroman som minner en på at ikke alt er død og fordervelse, selv om zombier løper rundt omkring.
    – Rampant: en bok om bekjempelse av morderiske enhjørninger burde vel inneholde noen tips som kan brukes mot zombier og?
    – Norsk litteratur historie, fritt etter hukommelsen: en god latter forlenger livet!
    🙂

    Lenke til innlegget: http://askine09.blogspot.com/2012/05/nye-bker.html

  4. 4 romvesen mai 8, 2012, kl. 18:46

    Ja, jøss, se på disse premiene her! Jeg vil SYKT vinne. Men jeg tror jeg må tenke litt mer over hvilke tre bøker som blir svaret mitt. Jeg kommer tilbake!

  5. 5 Isabella mai 8, 2012, kl. 19:34

    Førr en stilig giveaway:) Morsomt tema og utrolig bra gjennomført. Lo godt når jeg leste teksten du har skrevet:)

    Her er mine tre bøker jeg ville tatt å røsket med meg ved en Zombie innovasjon:

    1. Bibelen, rett og slett fordi den er verden mest leste bok (ifølge ryktene) og jeg har ikke lest den.
    2. Stolthet og fordom av Jane Austen. Må jo ha litt romantikk i dårlige tider og den har jeg ikke lest.
    3. En svunnet tid av Kate Morton for den gleder jeg meg så til å lese:)

    La ut giveaway reklame på spalten min på bloggen min her, vet ikke om det tell: http://graabekkasbokblogg.blogspot.com/

    Ha en flott uke videre:)

  6. 7 Nina C. mai 8, 2012, kl. 20:14

    Uh, me like!:) Kult! Hmm, dette har jeg faktisk tenkt over på. Værtfall det med hvis verden kommer til en ende og zombiene kommer. hehe.

    Her er de tre:

    1. The Zombie Survival Guide av Max Brooks(når zombiene kommer må man jo være forberedt.)
    2. Haikerens Guide til Galaksen av Douglas Adams (Litt humor for lette den dystre tiden til myndighetene ordner opp i saken og lager en vaksine mot zombie viruset).
    3. Illiaden av Homer (Et av verkene til Homer bør jeg jammen meg greie å lese før jeg blir Zombie-mat).

    Skal legge ut et innlegg på bokbloggen min om denne givewayen:)

  7. 9 Karete mai 8, 2012, kl. 20:32

    Utrolig kul giveaway! Greit å være forberedt når desember kommer….
    Men bare redde tre bøker? Skikkelig krise!
    Situasjonen tatt i betraktining må det i så fall bli;
    1. The go-go dolls of the apocalypse – av Victor Gischler, fordi jeg ser for meg at det muligens kunne blitt som i boka dersom verdens undergang var her.
    2.Stolthet og fordom – av Jane Austen, fordi jeg av sentimentale grunner antageligvis vil trenge å drømme meg bort.
    3.De fattige i Lodz – av Steve-Sem Sandberg, fordi jeg tror at i en slik situasjon kunne trengt å bli påminnet om at verden ikke er har vært en dans på roser for alle andre heller.

    • 10 Christer mai 8, 2012, kl. 20:51

      Beste konkurransen ever!!!!
      Hvis jeg går for en bok-tom tid i møte, så må det bli et par hardcore sci-fi mursteiner:
      1. Reamde – Neal Stephenson
      2. Hyperion – Dan Simmons
      3. The Neutronium Alchemist – Peter F Hamilton

    • 11 Karete mai 8, 2012, kl. 21:09

      eh, har hatt hodet et annet sted…. jeg mente selvfølgelig The Go-go girls of the apocolypse🙂

  8. 12 Haruhi mai 8, 2012, kl. 21:03

    Wow. Det må være den villeste giveaway jeg noensinne har sett. Fantastisk! I likhet med labben oppi svingen her har jeg øvelse fra romvesen-senarioet, men må innrømme at det ble MYE verre når jeg bare fikk ha med tre. Hmm.

    Tar med lotr, min utgave er etbinds, og jeg ignorer blankt alle påstander om at det er tre bøker. Blir det akutt dårlig plass, så får heller de to andre bøkene vike. Tar også med meg The Road; den kan minne meg på at det er andre som har det like ille /ennå verre enn meg – og at det alltid finnes håp. Den siste boka blir Anna Karenina, har man et livsmål om å få lest en bok, så har man et livsmål om å få lest en bok. Håper bare ikke jeg hater den.

  9. 13 Monica Skogstad mai 8, 2012, kl. 23:40

    wow…For en giweaway!!
    Mine valg, på norsk og/eller engelsk, må bli:
    1. Bibelen
    2. Lord of the Rings/Ringenes Herre
    3. Pride and Prejudice / Stolthet og Fordom

  10. 14 Natalie mai 9, 2012, kl. 00:27

    Fantastisk giveaway – alt hva man trenger for å overleve apokalypsen. Jeg er veldig glad for at du inkluderer Kvikk lunsjen. jeg har akkurat sett første sesong av The Walking Dead og vet litt om hva som er i vente.
    Når det gjelder de tre bøkene, så må jeg for det første ha med meg Jane Eyre, sånn at jeg husker at det er viktig å holde på verdigheten når det stormer som verst. Selvrespekten får ingen ta fra meg, selv ikke zoombier. Den andre boken må være Douglas Adams’ The Hitchikers guide fordi uten humor ender man bare med å overgi seg til de mørke kreftene. Og til slutt vil jeg ta med meg The Stand av Stephen King siden det er greit å vite at det finnes en verden etter at alt er gått til h***’ete.
    Jeg har for sikkerhets skyld laget en link på bloggen min!

  11. 15 Elisabeth mai 9, 2012, kl. 09:28

    Fantastisk kul giveaway! Skikkelig gjennomført, I dig it!

    Jeg veit hvilken bok jeg hadde ønsket meg i den situasjonen: Ole, Dole og Doffens: Hakkespettbok! Jeg er sikker på at den hadde økt sjansen for å overleve betraktelig. Men siden det er ei fiktiv bok, får jeg kanskje finne på noe annet…

    Som flere over her går jeg for Lord of the Rings i ettbindsutgave. Den har jeg lest mange ganger allerede, og jeg veit den tåler å leses igjen og igjen. Dessuten tror jeg Sam kan inspirere de dagene jeg har lyst til å gi opp.

    Men bortsett fra det? Jeg tenker at tre bøker uansett ikke varer lenge som lesestoff. Jeg tar derfor med meg to tomme notatbøker, de tykkeste jeg finner. På flukt fra zombier må jeg da ha mye å skrive om? Jeg smugler med meg en blyant også, de skriver uansett vær, og når den er borte får jeg bli kreativ. Om ikke annet får jeg være melodramatisk å bruke blod som blekk.

    • 16 Julie mai 9, 2012, kl. 14:53

      Jeg så at wordpress gjorde at du kommenterte under et annet bloggnavn (som virket ganske ubrukt?), så jeg endret det til bokbloggen din – for enkelhets skyld når jeg skal gå over det til slutt (regner med at det var meningen uansett, wordpress er litt sær i blant). Håper det går fint, takk for at du deltar (og det ekstra loddet er notert!)

      • 17 Elisabeth mai 9, 2012, kl. 21:34

        Takk for det! Skrev et annet innlegg først som bare ble borte. Trodde dette innlegget ble borte også, men ser jo nå at det er her. Og det er jo fint, for man må jo være med på dette!🙂

        Og det ser ut som om WordPress ikke vil la meg kommentere som «meg selv». Selv om jeg fyller inn rett bloggadresse, forandrer den til den wordpressbloggen jeg opprettet en gang bare for å teste ut WP.

        Elisabeth

      • 18 Julie mai 9, 2012, kl. 22:23

        Ja, jeg hadde også det problemet med WordPress, men jeg fant ut av hvordan det kan fikses. Hvis du logger inn på WordPress-kontoen din, går til Dashboard -> Users -> Personal settings, så kan du endre hvilken URL-adresse wordpress linker til. Du kan også endre navnet under My profile, tror jeg. Så kan du allikevel linke til blogger-kontoen din selv om du må logge inn på WordPress. Ikke særlig elegant synes jeg, men det er vel for å forhindre at epost-adresser blir misbrukt og sånn…

  12. 19 Heidi mai 9, 2012, kl. 10:18

    Oi, for noen premier!

    Jeg ville først tatt med meg Bibelen. Det er obligatorisk igrunn (for kristne), og dessuten er Åpenbaringen passende lesestoff under en apokalypse. Nummer to er ‘Løvekvinnen’ av Erik Fosnes Hansen. Dels fordi det er den jeg holder på med nå og gjerne vil lese den ferdig, og dels fordi jeg vet det kommer til å bli en favoritt. Den siste må være ‘Om mus og menn’, uten at jeg helt vet hvorfor.

  13. 20 Marianne S. Eltvik mai 9, 2012, kl. 10:19

    Dette var en morsom vri på giveaway🙂

    Om jeg måtte velge kun tre bøker, så tror jeg det ville blitt disse:

    1. Harry Potter and the deathly hallows. (En bok som tåler å leses enda flere ganger, på engelsk slik at det tar litt lengre tid enn på norsk🙂. Og en tykk bok man både kan gjemme seg bak, slå med og som tar litt tid ved hver gjennomlesing.. )

    2. Pride and prejudice (Man trenger noe å drømme seg bort i dersom man skal overleve i en zombie-verden..)

    3. Anne fra Bjørkely (Godhjertede, livlige Anne. Hun må jo bare være med inn i en mørk verden, for å få meg til å lengte tilbake til sol, grønne jorder og en verden uten bekymringer.)

    Da tror jeg at jeg skulle ha klart meg en stund i denne nye, mørke, uhyggelige verden, fylt med zombier🙂

  14. 21 ellikken mai 9, 2012, kl. 10:45

    Fy fabian, dette er jo helt sjuuuuukt – om jeg kan bruke et sådant uttrykk. Helt sinnsykt! Ikke bare er det helt fantastisk bra premier, men du gjør jo så fantastisk mye BRA ut av det, både som ide og i skrift. Jeg er målløs, utrolig imponert, nesegrus beundrende og… Jeg får meg slettes ikke til å delta, kjenner jeg.

  15. 25 Synnøve mai 9, 2012, kl. 13:31

    Oi vanskelig oppg :O Tror jeg måtte svart Bibelen, Narnia (alle bøkene i en bok) og Robinson Crusoe… Ville selvfølgelig ha sett om jeg kunne ha erstattet en av de med en av Harry Potter bøkene, men siden jeg har lest de så mange ganger tror jeg nok at jeg hadde overlevd uten. Besides sannsynligheten for at jeg finner bøkene i et forlatt bibliotek eller hjem en vakker dag er jo sikkert relativt stor😉

  16. 26 Vilde (@vforvilde) mai 9, 2012, kl. 14:18

    Ikke en fremtid jeg ønsker meg; ettersom jeg liker bøker og vil gjerne ha dem rundt meg! Men de tre bøkene jeg ville ha tatt med meg om dette hadde skjedd, er følgende:

    1. Harry Potter og Dødstalismanene (Harry Potter and the Deathly Hallows) av J.K. Rowling
    Siste boken i Harry Potter: Hvor alle (nesten) trådene blir samlet og forklares. Blir helt i awe over hvor komplisert og gjennomtenkt det er. J.K. Rowlings Harry Potter er en definitiv favoritt blant meg og mange andre lesere.

    2. De Åtte (The Eight) av Katherine Neville.
    Tror jeg plukket opp denne da jeg var på Vestlandet, uten internett (den generasjonen), og trengte noe som kunne underholde meg foruten internett. Så dro med far ut på bokhandelen (takk Gud for at de i det minste hadde en ålreit bokhandel) og begynte søket. Omtalen av De Åtte vekket nysgjerrighet og overveldet resten av utvalget, så den ble den heldige. Boken ble lest ut på null komma niks, og forbli en av mine favorittbøker.

    3. Sagaen om Belgarion: Profetiens oppfyllelse I og II (Enchanters’ End Game) av David Eddings
    Siden den siste boken i denne serien er på norsk delt opp i to bøker, mens på engelsk så er det en bok så jukser jeg litt og skriver begge opp. Sagaen og Belgarion var barndomsfavoritten, før jeg fant Harry Potter bøkene og ble helt fortryllet av det universet.

  17. 28 Natalie mai 9, 2012, kl. 15:38

    Hvis vi slår våre bøker sammen når katastrofen inntreffer, ville vi ende opp med et flott bibliotek😀

  18. 30 Mari - Flukten fra virkeligheten - en bokblogg mai 9, 2012, kl. 23:43

    Først og fremst for en herlig, original giveaway, Julie! Tusen takk for at du har tenkt på alle oss bokelskere som går rundt her og frykter for apokalypsen😉

    Siden jeg stort sett alltid har gjort som jeg har blitt fortalt så skal jeg ikke jukse og plukke ut bare tre bøker fra bokhylla.

    1. Persuasion av Jane Austen – Fordi jeg er svak for historien og fordi det gammelmodige engelske språket byr på litt motstand og det er godt å ha litt hjernetrim.

    2. Rosens navn av Umberto Eco – Denne mursteinen har jeg hatt stående helt siden jeg gikk på videregående. Det er på høy tid å få lest den! Den oppfyller to kriterier både kvalitet og kvantitet😉

    3. Jellicoe Road av Melina Marcetta – Rett og slett fordi historien er fantastisk, sammensatte karakterer, gripende historie. En av mine absolutte favoritter.

    Jeg har også blogget om denne vidunderlige giveawayen:
    http://gronneskoger.blogspot.com/2012/05/lyst-til-overleve-apokalypsen-delta-pa.html

    e-posten: escapeinabook[AT]hotmail[DOT]com

    Hvem tør å la være å delta på giveawayen her etter å ha lest min overskrift?😉

  19. 32 Marielle mai 10, 2012, kl. 00:37

    Jøye meg!
    For en giveaay! Storveis imponert!
    Her er linken til mitt innlegg: http://mariellenerder.wordpress.com/2012/05/10/konkurranser-3-apokalyptisk-giveaway/

    Bok 1:
    Harry Potter and the Philoophers Stone. Fordi den er magisk, og kommer alltid til å gi meg minnene om resten av bøkene.

    Bok 2:
    Jeg husker ikke tittelen, men det er et planteleksikon – som viser hva slags egenskaper de forskjellige plantene har etc. Survival skills ftw.

    Bok 3:
    What would MacGyver do?

    Fordi, hallo, MacGyver.

  20. 33 Bokelskerinnen mai 10, 2012, kl. 16:12

    For en fantastisk konkurranse. Jeg har brukt litt tid for å tenke, neimen ikke lett å velge seg ut 3 bøker. Her er mine valg:

    1. Verdens historie
    Jeg har et ganske tykt bind som tar for seg verdens historie, og dersom man står overfor en apokalypse kan det være greit å berge historien om hva som har skjedd tidligere for ettertiden.

    2. Jane Austens samlede verker – du får tak i alle bøkene hennes samlet i en bok på engelsk, og siden det er mange bøker av henne jeg ikke har lest kan jeg jo benytte anledningen da.

    3. The Zombie Survival Guide av Max Brooks
    I likhet med Nina C tror jeg nesten at jeg må gå for nyttige bøker, selv om det er et stort antall bøker jeg også kunne tenkt å ta med meg.

    Jeg har linket til konkurransen på facebook siden for bloggen, men vet ikke om det teller.

    bokelskerinnen@gmail.com

  21. 35 Lars mai 10, 2012, kl. 17:21

    Først og fremst: Utrolig give-away!
    Nå, over til titlene…

    1. Ringenes Herre – fordi den er lang, og en egen verden jeg kan lett flykte inn i, hvilket sikkert kommer godt med med Zombier utendørs…
    2. Harry Potter and the Goblet of Fire – fordi jeg altid har den med meg hvor enn jeg reiser (bortimot). Jeg har lest den talløse ganger, og jeg må si at jeg elsker den.
    3. Hm… Hvis zombie-apokalypsen hadde inntruffet etter at Light av Michael Grant kom ut, hadde jeg vel valgt den (ettersom jeg MÅ vite hvordan det ender). Men hvis boken må ha kommet ut alt, tror jeg at jeg hadde gått for Catch-22 av Joseph Heller – siden den har jeg enda ikke fått lest, og den skal være veldig morsom. Og trenger vi ikke alle å humre litt hvis apokalypsen er over oss…?

  22. 36 Torbjørn Hauken mai 10, 2012, kl. 19:47

    1. Bibelen (så kan eg omsider ha håp om å få lest den., og fordi det er en tykk bok som varer lenge)
    2.Nadas: Erindringens bok
    3.Mo Yan: Livet og døden tar rotta på meg
    Titlene alene er vel god nok grunn. i tillegg er det tykke lesverdige bøker (tror eg)

  23. 37 Rebekka mai 10, 2012, kl. 22:49

    1. Verten – fordi uansett hvor mange ganger jeg leser den, blir jeg aldri lei!
    2. Med egne øyne – har ennå ikke lest den, så da har jeg noe å glede meg til når jeg gjemmer fra zombiene ;-D
    3. Da Vinci koden – blir bare ikke lei av den heller xD

  24. 38 Marit Reiersgård mai 11, 2012, kl. 13:48

    Hakkespettboken – fordi den skal inneholde alt man har bruk for til enhver tid.
    Kunsten å leve – fordi jeg kommer sikkert til å trenge en påminnelse om hva som er viktig i livet.
    Kolbein Falkeids samlede diktsamling – fordi jeg aldri blir lei av å lese diktene hans.

  25. 39 elena0123 mai 11, 2012, kl. 20:16

    Tror dette er den kuleste konkurensen på lenge! Better be ready for an apocalypse!

    Ah, hvilke bøker velger mann? Noe heroisk eller morsomt?
    Tror jeg hadde gått for:
    1. Harry Potter og Føniksorderen (lang og kanskje den har noen tips for å overleve?)
    2. Insurgent ac Veronica Roth (fordi jeg ikke har fått lest den enda, og den har sikkert flere ovelevings tips)
    3. Siste bok i Vampire Academy serien. (Fordi man trenger litt kjærlighet og happy endings med på turen)

    Ha en fin helg😀

  26. 40 tankemonolog mai 13, 2012, kl. 12:38

    Oi, jeg vil vinne, herre himla gud som jeg vil vinne, premiene er jo supre =D Jeg vet også akkurat hvilke bøker jeg ville tatt med og det er:

    1) A fraction of the whole av Steve Toltz
    Det er den mest siterbare boka i verden etter min mening, jeg elsker den og den er i tillegg skikkelig tykk med sine over 700 sider, følgelig ville den kunne leses om igjen og om igjen og i tillegg kunne jeg gått rundt og sitert fra den i denne apokalyptiske nye verdenen =D
    2) The Boy Detective Fails av Joe Meno
    Også dette er en veldig siterbar bok og i tillegg er den generelt nydelig og i tillegg har den en slags sårhet ved seg som man vil finne klangbunn i når man gjemmer seg for zombier og slikt.
    3) This is all: The Pillowbook of Cordelia Kenn av Aidan Chambers
    Skikkelig tykk og utrolig vakker murstein av en bok som krever tid og tålmodighet og som i tillegg er såpass kompakt at jeg sikkert kan slå den i hodet på en og annen mutant som angriper meg med det resultat at mutanten blir liggende bevistløs på bakken. I tillegg praktisk å ha med siden jeg uansett burde lese den på nytt og jeg sjelden tar meg tid til det med den boka når det finnes så mange uleste bøker som må leses og.

    Det er bøkene jeg ville tatt med, alle tre bøker som er veldig verdt å lese. Og jeg har andre bøker jeg elsker jeg skulle ønske jeg kunne pakket i tillegg, men her prøvde jeg å tenke litt praktisk og da ble det sånn det ble.

    Episk konkurranse, utrolig kult! =D

  27. 41 Beathe Solberg mai 13, 2012, kl. 15:37

    Utrolig kul giveaway og jeg har linket til giveawayen i sidemenyen på bloggen min. Om jeg kunne ta med meg kun 3 bøker så hadde jeg valgt disse:

    – Stolthet & Fordom av Jane Austen – fordi jeg har aldri fått lest den enda.

    – Haikerens Guide til Galaksen av Douglas Adams – Humor må en ha og jeg har ikke lest denne heller.

    – En gang skal vi fortelle hverandre alt av daniela Krien – rett og slett fordi jeg holder på den nå og ville selvfølgelig få lest den ferdig.

    Ha en fin dag:-)

  28. 42 siljesols mai 16, 2012, kl. 09:10

    Slutter meg til de andre her og synes dette er en fantastisk giveaway! Oppgaven er dog veldig vanskelig og jeg tror de tre bøkene ville endret seg fra dag til dag. I dette scenariet har jeg vel egentlig ikke så mye tid til å tenke eller kikke i bokhyllen, så det er bare å velge litt kjapt:

    1. Den hemmelige historien av Donna Tarrt. Denne har jeg hørt så mye bra om, det er krim og den er ganske tykk.

    2. Harry Potter and the Deathly Hallows av J.K. Rowling. Må ha med noe Harry Potter. Selv om dette kanskje ikke er favoritten, så er det den siste det alt nøstes opp, så da satser jeg på at minnene vil komme fra de andre bøkene.

    3. Ringenes herre av J.R.R. Tolkien. Jeg har ikke lest den, så den må bare med! (Jeg har også en utgave der alle bøkene er samlet)

  29. 44 Askeladden mai 16, 2012, kl. 14:47

    WOW, for en give away!!!!! Denne vil jeg delta på. Bøker jeg vil ta med:
    1.Bibelen for jeg kan ikke leve uten den<3
    2. La meg synge deg stille sanger for det er den vakreste skjønnlitterære boka jeg vet om<3
    3. Denne var litt verre. Har flere favoritterå velge i mellom. Men tror jeg går for Som om Ingenting av Katarina Von Bredow. Eg blei litterært stupforelska i den og svevde på ei rosa sky etter å ha lest den<3

    Har linka til give awayen i sidefeltet til høyre. Litt langt ned,men.

    Maildressen er ritaolinekrøllalfagmailpunktcom og nettadressen er http://www.askeladden-askeladden.blogspot.com

  30. 46 regndrope mai 18, 2012, kl. 20:19

    Oi, kul giveaway! Og vanskeleg spørsmål, ikkje minst.
    Eg trur eg ville tatt med meg desse bøkene:
    1. «Saman er ein mindre aleine» av Anna Gavalda, fordi den er ei utruleg fin bok som er fin å berre slå opp i og lese eit kapittel her og der.
    2. «Heimskringla» av Snorre, fordi eg har lyst til å lese den, og fordi eg innbiller meg den er såpass tunglest at den ville vart ei stund.
    3. «Ronja Røverdatter» av Astrid Lindgren, fordi den er eit veldig fint barndomsminne, og på grunn av delen der Ronja og Birk bur ute i skogen.

  31. 47 Helene Larsen mai 19, 2012, kl. 19:37

    Knall tøff konkurranse!
    Vanskelig å velge bare 3 bøken å ta med seg, men tror jeg ville gått for disse:
    1. Samhørighet med Gud – Neal Donald Walsch
    2. Møt din skyttsengel – Märtha Louise
    3. Bhutan: A Visual Odyssey Across The Last Himalayan Kingdom – Verdens største bok! Mye fint å se på i den, og den hadde nok fungert flott som både båt, hus og her er mye papir om en trenger noe å lage bål av🙂
    -Helene-
    riola@live.no

  32. 48 Gitte mai 20, 2012, kl. 22:10

    Fantastiske permier!

    Mine tre valg:

    1 – Ernest Hemingway – Noveller (en murstein med mange noveller)
    2 – Henri Charriere – Papillon (kan få en del gode tips på survival her)
    3 – Erik Fosnes Hansen – Salme ved reisens slutt (tittelen passer godt når zoombiene overtar verden)

    Gitte

  33. 49 Eivind Vaksvik mai 21, 2012, kl. 09:47

    En knall konkurranse med spennende premier🙂. Dette er mine valg (det var ikke lett å velge…) :

    1: Bibelen: Denne boka har jeg kjent til i snart 40 år, men har fortsatt bare lest bruddstykkeer av den.

    2: «Verden uten oss» av Alan Weisman. Hva ville skje med jorda dersom menneskene forsvant ? Et spennende tankeeksperiment..;-)

    3: «Hulebjørnens Klan» av Jean M.Auel

  34. 50 HildeSol mai 21, 2012, kl. 13:47

    Bare tre bøker?! For evig og alltid? Jammen… *skjelvende underleppe bare ved tanken* Det må jo bli tykke bøker da, de skal jo holde en stund…

    1. Douglas Adams – The hitch-hikers guide to the galaxy. Den tykkeste av alle de uleste bøkene i hylla…

    2. Erik Fosnes Hansen – Beretninger om beskyttelse. Så kan jeg bruke all tiden jeg ikke kan bruke på å lese bøker på å skrive den lovede oppfølgeren som aldri kom (ja, jeg er fortsatt grinete. Etter 13 år…)

    3. Anne Karin Elstad – Innhaugfolket (ja, jeg har alle fire bøkene i ett bind). Skal verden slik vi kjenner den gå under, trenger jeg litt koselesning. Tror dette er den voksenboka jeg har lest flest ganger.

    Uff, nå ble jeg nesten litt deppa -vil hjem og koseklemme den velfylte bokhylla mi…

  35. 52 romvesen mai 22, 2012, kl. 21:20

    1. Echo av Francesca Lia Block for jeg elsker den, har allerede lest den flere ganger.
    2. Kjærlighet i koleraens tid av Gabriel Garcia Marquez.
    3. Norwegian Wood av Murakami.

    Nå føler jeg meg skikkelig fæl. Så mange bøker jeg IKKE har tatt med. Uff. Å, nei, dette er jo egentlig umulig.

  36. 53 romvesen mai 22, 2012, kl. 21:22

    Vet ikke om det kom noen e-postadresse over her, men det er desember1988 [a] hotmail.com

  37. 54 Beate mai 22, 2012, kl. 22:30

    Bøkene jeg ville valgt:
    1. Min nydelige 50 års utgave av Ringenes Herre. Kan ikke leve uten den🙂
    2. Boken jeg nettopp har lest. The name of the wind skrevet av Patrick Rothfuss. Den er absolutt helt fabelaktig, klarte ikke legge den i fra meg så jeg hadde den med over alt til jeg hadde lest den ferdig.
    3. The distant hours skrevet av Kate Morton. Jeg var med på hver eneste opp og nedtur i boken, den griper tak i deg og tar deg med inn i dens verden. Glemte både tid og sted🙂

  38. 55 xkake mai 24, 2012, kl. 21:06

    Kunne aldri tenkt meg en verden uten bøker, og det er et hardt valg å velge bare tre stykker.. Jeg er så glad i så mange!

    Men bok nummer en jeg ville tatt med meg er Pris Faisals Ring av Bjarte Reuter. Dette er favorittboka mi, som jeg har hatt et veldig spesielt forhold til siden barndommen.

    Bok nummer to blir nok American Gods av Neil Gaiman, herlig bok som minner meg om hvorfor jeg liker å lese.

    Den tredje bokea jeg ville reddet er Beindoktorens Datter av Amy Tan. En bok som jeg ble helt overveldet av da jeg leste den første gangen.

    Har linket til konkurransen her :
    http://kakeboksen.blogspot.com/2012/05/apokalypse.html

    Og kan nå på bloggen på wordpress eller på blogspot🙂

  39. 56 karinleser mai 25, 2012, kl. 12:09

    Dette er en super give-away, har tenkt litt på svarene og her er mine.

    1) Samleutgave av Ringenes herre…. Fordi jeg har aldri har lest den (kremt, kremt) og kanskje har jeg mulighet om det ikke er så mange andre bøker i nærheten.
    2) Farlige hvetebrødsdager, en ungdomsroman -(ish) skrevet etter krigen om en ung amerikansk jente som er stuck i Berlin og roter seg rundt i krigs Europa sammen med en svensk direktør. Helt enkel, men moro underholdning like bra hver gang den leses!
    3) Den boka jeg holder på med når «verden går under»—- tenk å aldri få vite hva som skjer videre…..

  40. 57 siljeblomst mai 25, 2012, kl. 22:01

    Dette var en flott konkurranse, og så kule premier!, Jeg har grublet og grublet… det var virkelig vanskelig dette her…
    Jeg tar med meg Ringenes Herre (samling med alle tre bøkene) fordi den er en favoritt og en klassiker og rett og slett fabelaktig.
    Den andre boka jeg velger er The Hitchhiker`s guide to the Galaxy av Douglas Adams. Den har jeg ikke lest, men jeg har som mål at det skal jeg en gang, så da må den jo med.
    Den siste boka må være Stormfulle Høyder av Brontë – jeg vet aldri når jeg får lyst til å lese den igjen, så den er kjekk å ha med i bagasjen.

    Ønsker deg en strålende pinsehelg!


Legg igjen en kommentar

Besøk siden 12. mars '10

  • 273,695 hits

Instagram

The League of Regrettable Superheroes by Jon Morris is a fun look at superheroes who never made it into the big leagues. Some of them missed their chance simply because they just vanished in the crowd, but others were downright weird. Ever heard of Doll Man? Jigsaw? Fatman the Human Flying Saucer..? #bøker #books #bok #reading #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #litteratur #literature #bookporn #superhero #jonmorris #theleagueofregrettablesuperheroes #lootcrate #comics #comicbooks #tegneserie In celebration of being completely done with this year's Christmas shopping: here is an unrelated shelfie. I'm not actually giving away any books this year. I know. It's sad. 
#books #bøker #book #literature #litteratur #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #shelfie #bookshelf #bokhylle #bookshelfporn #bookshelfie #personallibrary #privatelibrary New book! I've seen this book around for a while, and finally decided to pick it up - even though it seems to be slightly outside what I usually read. The Wrath & The Dawn by Renée Ahdieh. Have you read it? What did you think?

#newbook #thewrathandthedawn #reneeahdieh #books #bok #bøker #book #literature #litteratur #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #bookporn New book! Every Anxious Wave by Mo Daviau. It's being described as "High fidelity with time travel". I was intrigued.

Here's the publisher's description: Good guy Karl Bender is a thirty-something bar owner whose life lacks love and meaning. When he stumbles upon a time-travelling worm hole in his closet, Karl and his best friend Wayne develop a side business selling access to people who want to travel back in time to listen to their favorite bands. It's a pretty ingenious plan, until Karl, intending to send Wayne to 1980, transports him back to 980 instead. Though Wayne sends texts extolling the quality of life in tenth century "Mannahatta," Karl is distraught that he can't bring his friend back.

Enter brilliant, prickly, overweight astrophysicist, Lena Geduldig. Karl and Lena's connection is immediate. While they work on getting Wayne back, Karl and Lena fall in love -- with time travel, and each other. Unable to resist meddling with the past, Karl and Lena bounce around time. When Lena ultimately prevents her own long-ago rape, she alters the course of her life and threatens her future with Karl.

#books #bøker #book #literature #litteratur #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #sciencefiction #modaviau #everyanxiouswave #bookstagram #bookish #instabook #bookporn #coffeeporn #coffee #bookcoverlove #coverlove #bookhaul #newbook New children's book!

Rallskanken er den nye barneboka til Aleksander L. Nordaas, med nydelige illustrasjoner av Sandra Steffensen. Den følger samme struktur som Nordaas' forrige barnebok, Mister Mjukis, med rim og store illustrasjoner. Fin og stemningsfull!

#leseeksemplar #bok #book #bøker #books #litteratur #literature #bookporn #bookworm #leseglede #bokorm #bookstagram #bookish #instabook #lesehest #lesetips #nrklesetips #aleksanderlnordaas #sandrasteffensen #illustrasjoner Have you read The Universe Versus Alex Woods, by Gavin Extence? Here's what I wrote on goodreads after having listened to the audio version: "Wow. I laughed. I cried. I laughed while I cried. What a quirky, beautiful, funny, heartbreaking and overall incredibly touching book." #books #bok #bøker #book #literature #litteratur #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #theuniverseversusalexwoods #gavinextence #fiction #skjønnlitteratur #youngadult #bookcoverlove #coverlove Hi guys. I've not posted for a couple of weeks, and the main reason for that is that I'm doing #NaNoWriMo this year. If you don't know what that is: November is the month when thousands of people set out to write a novel (each...). 50000 words in 30 days. 1667 words a day.

I have hit the halfway mark (25000 words) a couple of days early, and have only failed to hit the daily minimum once. I'm vaguely optimistic that I might in fact get through this madness. 👍I can assure you that I have made a few of the mistakes listed in the book in the picture though!

#books #bok #bøker #book #literature #litteratur #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #nonfiction #sakprosa #writing #skrive #write I found this paperback from 1952 at a local flea market, and I bought it because of the adorable cover... Tarjei Vesaas is of course also one of Norway's greatest authors, probably the most famous for his novel Is-slottet (The Ice Palace). The Black Horses, as seen in the photo, was first published in 1928.

#bøker #books #bok #reading #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #litteratur #literature #bookporn #tarjeivesaas #deisvartehestane #theblackhorses #vintage #bokmarked #fleamarket #loppemarked #loppis My friend @kavehrashidi went to Paris and brought back this signed book from Shakespeare and Co for me. Thank you!

It's a somewhat weird novella about a guy talking about a particular author and the books she has written. I'm not entirely sure what to say about it. Certainly a strange read... #bythesameauthor #jackrobinson #shakespeareandco #book #bøker #books #bok #reading #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #litteratur #literature #bookporn #signedbook #novella #shortstory #novelle New book! The Queue by Vladimir Sorokin.

#book #bøker #books #bok #reading #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #litteratur #literature #bookporn #te #tea #teaporn #vladimirsorokin #køen #thequeue
Read the Printed Word!

2015 Reading Challenge

2015 Reading Challenge
Julie has read 64 books toward her goal of 100 books.
hide

2014 Reading Challenge

2014 Reading Challenge
Julie has completed her goal of reading 100 books in 2014!
hide

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Julie has completed her goal of reading 100 books in 2013!
hide

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Julie has completed her goal of reading 110 books in 2012!
hide
Hilda by Duane Bryers

Goodreads

Julies bokbabbel kvitrer

Bokblogger.no

Skriv inn epost-adressen din her for å få beskjed på mail hver gang jeg legger ut et nytt innlegg.

Bli med 77 andre følgere

Bloggurat

