Jeg gir bort 2 lesekosepakker!

KONKURRANSEN ER AVSLUTTET: VINNERNE ANNONSERES I ET EGET INNLEGG!

Nå er våren over oss, og over hele Norge er det sol og varme. Med et stykke over 20 grader er det mange som vil sitte ute og slappe av. Ellers så er det de som meg, som heller vil sitte inne og slappe av, fordi temperaturer over 20 er altfor varmt. Uansett vil vel de fleste av oss nyte våren med bøker og kos. Det vil jeg hjelpe til med! Derfor gir jeg gamle og nye lesere muligheten til å vinne en LESEKOSEPAKKE her på bloggen!

Jeg trekker 2 vinnere, som får hver sin (nesten) like pakke med følgende godbiter:

– Boka «A Concise Chinese-English Dictionary for Lovers», som jeg skrev en begeistret omtale av her tidligere.
– En pose med Bali Night fruktte. Høres en blanding av hibiscus, epler, nyper, papaya og kornblomst godt ut? For det er det…
– 100g Lindt Blueberry Intense mørk sjokolade. Mørk sjokolade kan tross alt nytes med ganske god samvittighet!
– Et unikt og håndlaget hjørnebokmerke; designet, laget og sponset av min mor – bedre kjent som Papirdama i bloggeverden.

Det høres vel ikke så verst ut, vel? Det eneste jeg vil at du skal gjøre er å fortelle meg hvor og hvordan du helst liker å lese. Er det i den utslitte godstolen litteraturen best nytes, eller er du helst på stranden? Eller kanskje du leser i senga? På bussen? Er det noe du ha for at leseopplevelse skal bli komplett? Noen klarer ikke å lese med bakgrunnstøy, andre MÅ ha noe bråk i bakgrunnen. Jeg vil høre hvordan din leseopplevelse skal bli komplett. Og slapp av, du trenger ikke skrive noen lang avhandling. En kort beskrivelse på 2-3 setninger funker like bra som en lang en!

Om du legger igjen et svar i kommentarfeltet her, er du automatisk med i trekningen (så lenge du legger igjen en eller annen måte jeg kan kontakte deg på). Det handler altså ikke om å skrive den beste beskrivelsen. Dersom du vil ha et ekstra lodd, skriver du et innlegg på bloggen din om konkurransen – og forteller meg om det her i kommentarfeltet.

Konkurransen avsluttes 31. mai, da trekker jeg to vinnere. Lykke til!

44 Responses to “Jeg gir bort 2 lesekosepakker!”


  1. 1 lesemaraton mai 10, 2011, kl. 19:40

    Mamma kaller meg en typisk romantiker fordi jeg aller helst vil bruke dagene mine i en nydelig, grønn park med en bok i hånden. Hun kan ikke skjønne hvor jeg har fått det fra – det er ikke fra henne i følge henne selv.

    Å sitte inntil et tre eller på et teppe på gresset er ideelt, helst i nærheten av en elv. Lese i naturskjønne omgivelser (pent vær er en forutsetning). Jeg skal skrive et innlegg om konkurransen din og de fantastiske premiene(!), og da skal jeg legge ved et bilde som illustrerer mine ønsker.

    Boken må være god nok til at naturen ikke stjeler for mye av min oppmerksomhet, men jeg kan gjerne høre fuglelyder og lyder fra en elv eller havet. Det skal IKKE være bråkete mennesker i nærheten, som barnefamilier eller ungdommer.

    Jeg bør med andre ord flytte ut av byen og til landet. En koselig, grønn liten bygd i et land med sol hele året hadde vært perfekt. Er det noen som vet hvilket sted jeg beskriver? Jeg vet desverre ikke…

  2. 2 Heidi mai 10, 2011, kl. 19:50

    Å, så fin premie!

    Jeg liker best å lese når jeg er alene, og helst skal det være helt stille rundt meg. Det beste er å ligge i senga. Da har jeg alle putene våre i ryggen, min dyne tullet sammen under beina mine (sånn at jeg kan ha lårene som bokstøtte), med samboerens dyne over meg igjen. Når jeg skal jeg ha det veldig fint, har jeg en skål med sjokolade på nattbordet og et glass saft (med sugerør).

  3. 3 siljeblomst mai 10, 2011, kl. 19:52

    Jeg liker aller best å sitte i lesekroken min, i den gamle gyngestolen, når jeg leser. Drikker gjerne en kopp kaffe eller te, og har Narnias (bokpusen) maling og/eller mannens bruk av dataen som «bakgrunnsstøy». Og siden det er en gyngestol, så gynger jeg frem og tilbake🙂 Det er lesekos for meg🙂

    Lager et lite innlegg om denne flotte lesekosepakken på bloggen min.

  4. 4 Haruhi mai 10, 2011, kl. 20:47

    Åh, for en fantastisk koselig konkurranse! Jeg er den lykkelige eier av boka allerede, så jeg avstår fra å være med – men jeg måtte bare si at dette er den koseligste blogg-konkurransen jeg har sett på veldig veldig lenge!

  5. 5 Tonje mai 10, 2011, kl. 21:19

    Så koselig konkurranse! =)

    Jeg liker best å sitte ute på verandaen, med en god bok og en kopp te, sjokolade og sola skinner. Kjenne at det er varmt og godt vær, og forsvinne inni en bok. Det kan godt være litt støy, men ikke mye «bråkete» støy. Det går greit at man hører litt mennesker og biler, men er slitsomt med høy musikk eller bygningarbeid.

  6. 6 venstregærning mai 10, 2011, kl. 22:07

    Jeg liker best å lese i sengen, noe som sikkert henger sammen med at jeg gjør unna mesteparten av lesingen min midt på natta.Der har jeg dessuten vegger på tre kanter, så jeg kan sitte eller ligge i mengder av forskjellige stillinger. Det er ugreit å lese om det er helt stille rundt meg, så jeg pleier å høre på en eller annen slags form for litt kjedelig klassisk musikk, da har jeg det jeg trenger av lyd, men det er uinteressant nok til at det ikke distraherer meg. På sommerstid er det flott å lese på terassen, eller i en hengekøye i hagen. Sol på armene, fuglesang og kaldt drikke. Bedre enn det tror jeg ikke det blir.🙂

    Skriver et innlegg også.

  7. 7 kasiopeiia mai 10, 2011, kl. 22:59

    Oi, så gøy – dette bil man jo være med på!
    Selv liker jeg godt å lese på toget. Da går lesinga unna, og det er behagelig bakgrunnsstøy.
    I tillegg synes jeg selvfølgelig det er superdeilig å lese i grønt gress med solbriller på nesen. Har man selskap av en kurv jordbær kan det ikke bli stort bedre!

  8. 8 Kristiane mai 11, 2011, kl. 07:22

    Jeg liker å lese overalt. Gi meg en god bok så er det ikke så nøye hvor jeg er! Leser når jeg får muligheten, på et venterom, på bussen, på flyet, i pauser, før leggetid…

  9. 9 Ingalill mai 11, 2011, kl. 08:05

    Alle mine lesevaner er altfor kjedelige til å fortjene premie, men siden det var så koselig og jeg hverken har lest boka eller smakt sjokoladen, prøver jeg likevel.
    – i senga, under dyna med hodet på puta og vendt utover,mot høyre. Noe som tilsier at jeg alltid må ligge på høyresiden ALLTID – til jeg sovner.
    Dette er favoritten

    , men stadig oftere:
    Sittende ved et bord, på en benk eller stående på bussholderplassen, spisende, drikkende eller tidvis skuende utover folkemengden, hvis jeg er in public.

    – og ikke minst lydbøker,
    på kjøkkenet under koppvask og matlaging.

  10. 10 HildeSol mai 11, 2011, kl. 09:46

    Jeg er en enkel sjel -jeg leser gjerne hvorsomhelt, nårsomhelst. Stående, sittende, liggende, ute, inne, stille, bråk, stol, sofa, tog, buss, fotballkamp, park, kø, badekaret, mens jeg lager mat… Bare ikke snakk til meg, så er jeg fornøyd😉

  11. 11 ziarah mai 11, 2011, kl. 12:00

    Så fine premier! Jeg kan lese nesten overalt (ikke i buss/bil/båt), men jeg liker best å lese i sofakroken, sittende på sjeselongen med strake bein, et pledd over meg og en tekopp i vinduskarmen ved siden av meg (sofaen står ved et vindu som praktisk nok fungerer som sidebord for den som sitter i sofakroken).

    Nå når det begynner å bli vår liker jeg også å sitte i solveggen enten hjemme(med kjeledress så lenge det er kaldt, og det er det ei stund, jeg bor i Tromsø), eller på kafé, men gjerne med en te- eller kaffekopp lett tilgjengelig her også. (Fellestrekket ser ut til å være varme? Jeg må være varm når jeg leser? Hmmm…Sånn sett frister teen, altså ;))

    Jeg har også blogget om konkurransen din, for å få meg et ekstra lodd og øke vinnersjansene😉

    • 12 Heidi mai 12, 2011, kl. 14:47

      Jeg liker best å lese seint på kvelden sittende sammenkrøket i den grønne ørelappstolen min. P2 skal helst stå på lavt i bakgrunnen, og det ideelle er en stor kanne med grønn mangote og honning. Aller best er det hvis alle andre i huset sover..

  12. 13 Kathleen mai 11, 2011, kl. 12:04

    Så fin premie! Jeg har boka da, men hvis jeg vinner skal jeg gi den til ei venninne av meg som ønsker den, så det gjør ikke. Og de andre tingene er fine! Te og sjokolade!

    Jeg leser overalt og nårsomhelst, det er vanskelig å tenke seg hvordan jeg helst vil lese. Men likevel, her forleden, i påskeferien, hadde jeg vært en langhelg i Oslo og tok toget til Moss for å bli hentet av familie der, for deretter å kjøre videre til hytta vår. Imidlertid tok jeg toget til Moss altfor tidlig, så jeg måtte sitte der på stasjonen i en time. Jeg kunne ikke akkurat gå særlig langt, siden jeg hadde mye bagasje, så jeg satte meg ned på en benk og tente en sigarett og begynte å lese i en Haruki Murakami-bok. Det var veldig varmt og jeg satt der ikun en tynn, hvit singlet. Og det var støvete rundt meg. Der satt jeg altså og leste, i en setting som fikk meg til å tenke på støvete stasjoner i ingensteds et sted i Europa i måneden juli, og det var noe fint over denne følelsen.

  13. 14 Stephanie mai 11, 2011, kl. 14:01

    Den absolutt koseligste konkurransen jeg har sett på lenge! Jeg vil bli med, men det er trist å si det, men jeg leser best på do jeg! Det er der jeg kan låse døren og sitte alene og drømme meg vekk fra masete unger og annet ansvar…

    • 15 Julie mai 11, 2011, kl. 15:25

      Hehe, tror ikke du er alene der. Har sett masse bilder av folk med bokhyller på badet/do. :p Du må legge igjen en måte jeg kan kontakte deg på i tilfelle du vinner🙂

      • 16 Stephanie mai 11, 2011, kl. 16:02

        Godt jeg ikke er alene på den ;-p hehe Jeg la inn mailen min, men du får vel ikke se den… så her er den: [fjernet av moderator]

  14. 17 Karin mai 11, 2011, kl. 14:09

    Fin konkurranse:-)

    Jeg liker heller ikke å lese ute – om sommeren er det altfor varmt. Jeg elsker å sitte inne i en god stol, hvor det er litt kjølig, når det er varmt ute.

    Da jeg var yngre hadde foreldrene mine en gigantisk stol på stua, enn sånn årelappstol. Der satt jeg alltid med en bok. Jeg satt på tvers, med føttene over på den ene siden. Akk, hvor mange bøker jeg leste i den stolen.

    I dag har vi ikke plass til mer enn en stol (+ sofa) på stua, men den dagen vi avanserer til å ha et hus skal vi ha to slike stoler i stua, øremerket til lesing. Gleder meg.

    Lese gjør jeg egentlig overalt da, bortsett fra på senga.

  15. 18 Demie mai 11, 2011, kl. 19:31

    Hei! Så fint det er her hos deg🙂
    Jeg synes bokpakkene er veldig fristende! så jeg blir gjerne med på trekning! Jeg kan lese overalt! Før jeg fikk lappen leste jeg på bussen og mens jeg ventet på busen- jeg har nok mistet en del bus på den måte… Men nå blir det eneste tid jeg har til det, når jeg leger meg. Setter putene godt bak ryggen, boka mot beina og borte blir jeg🙂

  16. 19 Haruhi mai 11, 2011, kl. 20:33

    Når jeg tenker meg om så kan jeg jo bare gi boka videre hvis jeg vinner. Jeg liker best å lese på toget, det er noe med det å vite at man har fireogenhalv time til å bare lese og lese og lese, og at ingen ting kan forstyrre en, for om man så får en melding, eller en telefon om noe viktig man må gjøre nå, eller helst skulle ha gjort i går – så kan man ikke, for man er jo på toget. Befriende. Dessuten er det noe med lyden av snakkende mennesker i bakgrunnen, smaken av halvdårlig kaffe fra pappkrus, den evige annonseringen av stasjoner, og landskapet som bare flyter forbi – som bare skriker LES LES NYT NYT.

  17. 20 Veronica/Mentale Godtepose mai 11, 2011, kl. 22:53

    Jeg enter generelt opp sammenkrølla i en gammel slitt stol. Jo mindre ergonomisk man sitter, jo bedre leser man😉.
    Prøver også å sitte litt ute, på en ubehagelig hagestol, men da kommer det mygg og vil dele kvelden med meg… er man distrahert av en bok kan det fort bli mye mygg…. Skumring er vakkert, liker å sitte ute da.

  18. 21 Caza mai 11, 2011, kl. 23:18

    Hei.
    Jeg prøver å lese så fort jeg får litt god tid. Jeg trenger å omstille meg, sette meg inn i universet boka dreier seg rundt. Liker helst å ha det stille rundt meg, men jeg har begynt å bli bedre til å blokkere ut lyder, det kommer helt an på konsentrasjonen min eller omstendighetene rundt. Jeg kan lese i senga, på bussen, i sofaen, på stranda, i hengekøya, i parken, you name it. Jeg liker vel helst å ligge når jeg leser… også liker jeg å kose meg med en god kopp te, men hvis boka er altoppslukende hender det at teen blir god og kald før jeg rekker å ta en slurk.
    Akkurat nå driver jeg å leser første Uglies boka av Scott Westerfeld, skremmende sci-fi.

  19. 22 ithil mai 12, 2011, kl. 12:49

    Gi meg en god bok og et komfortabelt underlag, og jeg kan lese hvor som helst. En kopp te og kanskje litt sjokolade eller kjeks er heller ikke å forakte for å øke hyggen ved det å være bokorm. Når jeg leser en bok jeg liker, forsvinner verden rundt meg og tiden flyr, så derfor har jeg ikke behov noe mer enn en god stol eller en myk seng eller gress under meg mens jeg har nesa oppi boka mi.

    Jeg skal nevne denne konkurransen i bloggen min😉

  20. 23 Marit mai 12, 2011, kl. 14:50

    På toget! Uten reisefølge, og etter billettkontrollen.

  21. 24 May Brit mai 12, 2011, kl. 16:42

    For en veldig koselig konkurranse:)

    Jeg har en liten tradisjon på å lage litt ekstra kos når jeg starter på en ny bok. Da liker jeg å være alene hjemme, tenne noen lys, ha det helt stille (eller ha rolig bakgrunnsmusikk), sette frem en kopp te og noe sjokolade. Eventuelt en smoothie for varmere dager. Elsker å slepe med meg dyna og puta fra soverommet og opp i sofakroken. Kan sitte/ligge der i timesvis. Ellers er det ikke så nøye, kan lese i parken, på båten, verandaen, senga, eller på café.

    Har også postet en innlegg om konkurransen på bloggen min:)
    http://ikkebareeibok.blogspot.com/

  22. 26 Gitte mai 14, 2011, kl. 00:09

    Jeg liker best å lese i senga, med dyna trukket godt oppover og puten stilt på høykant inntil veggen for ryggstøtte. Det beste er å lese den siste tiden før jeg skal legge meg for å sove; det er så herlig å avslutte dagen med å rømme litt bort fra hverdagen, legge bort alle tanker om angående stuider, jobb og trening, og la seg synke inn i en alternativ verden med andre karakterer, en annen virkelighet, andre konflikter.

  23. 27 bai mai 14, 2011, kl. 00:28

    Det er ein av dei første gongene eg verkeleg har hatt lyst til å svare på ein give-away. For ein fin pakke!

    Eg har to favorittplassar. I sofakroken med ein god kopp te, koser eg meg veldig gjerne med ei god bok til kvardags. Men det beste eg veit er å lese bok og drikke kvitvin på café midt på dagen. Gjerne på ein fortauscafé. Det gir ei slik god kjensle av å ha fri, og av å gjere noko eg gjer alt for sjeldan.

  24. 28 Elida mai 14, 2011, kl. 13:05

    Skriver eit innlegg på bloggen, men lesing foregår aller helst i senga, mjukt og godt med puter i ryggen og forfriskninger ved siden av. Forstyrrelser er dødsdømt!

    Koselig konkurranse, og fine premier, Julie!

  25. 29 Anita mai 14, 2011, kl. 17:40

    Egentlig hvor som helst og når som helst. Men det er et must å lese i senga før jeg skal sove. Og som en god nummer to; mørk høstkveld med regn på ruta og varm te i koppen.

  26. 30 Melivetpaaslep mai 15, 2011, kl. 00:38

    For å kose meg maksimalt med en bok må jeg ha ro i kroppen, tid nok, funnet riktig stilling i sofaen og ha tekoppen i en arms lengde avstand. Og teppe, et ullteppe er helt nødøvendig!

    DA er det bare å finne fram Den Gode Bok!

  27. 31 Sara mai 15, 2011, kl. 20:06

    Eg tykkjer det kan vera ganske fint å lesa med ordentleg bra instrumental musikk i bakgrunnen, som til dømes STS9. Av og til passar det berre så perfekt og då blir leseopplevinga eit hakk meir magisk. Den perfekte plassen er i ein godstol, litt sånn slengt over. Viss eg sit rett opp og ned så trur hjernen min at eg les noko viktig, og då greier eg ikkje nyta det.

  28. 32 Nina Christine mai 15, 2011, kl. 22:59

    Så utrolig fin konkurranse:) særlig for oss alle bokelskere!
    Jeg elsker å ta med meg boka ut på terrassen og sitte med en god iskaffe eller et glass brus(helst da på sommeren,hvis det er vinteren er det samme opplegg på rommet, men i senga mi).
    Synes det er koselig å ha på musikk mens jeg leser,mange synes det er kanskje litt forstyrrende,men hvis man velger «passende» musikk til det du leser lever du deg enda mer inn i bokverden.
    Som oftest skaper musikk det beste til filmer og tvserier,og for meg i «bokverden».
    Husker for et par år siden når jeg leste «sagaen om belgarion»,at jeg satt å hørte på musikk.Det skapte ekstra stemning,og særlig når det var triste greier i boka.

    Ble litt lengere en bare et par setninger,men for min del kan jeg sitte hvor som helst,så lenge boka er med & ipoden er i nærheten:)

    Skal nevne denne konkurransen på bloggen! må jo spre denne konkurransen:)

  29. 33 Karoline mai 16, 2011, kl. 00:11

    For en koselig premie!

    Jeg liker veldig godt å lese på bussen eller på fly, men det aller beste er å legge seg på sofaen med et godt pledd og lese i de sene nattetimer. Det er ekte kos. Skader ikke om det er dårlig vær ute og det knittrer i peisen inne. 🙂

  30. 35 Fabulouscrazy mai 16, 2011, kl. 11:38

    Jeg liker best å lese i lesekroken min som jeg har laget. Der er jeg akkurat passe lukket vekk fra resten av rommet samtidig som jeg ikke blir helt alene. En liten sjokolade gjør det ekstra kos🙂

  31. 36 Anja mai 18, 2011, kl. 11:58

    Mitt motto er: Ha alltid med en bok, du vet aldri hva som kan skje (etter å ha fått motorstopp langs E18 og heldigvis vente i en time med lydboken min). Så jeg leser der muligheten byr seg egentlig.

    MEN(!), den ideelle lesingen foregår i total stillhet. Enten pakket sammen i et teppe på sofaen, med gode puter bak ryggen, eller i senga, god under dyna. Da bør den virkelige verden stå helt stille, mens jeg forsvinner inn i bokens verden. Skal du rive meg ut derfra, lever du egentlig farlig. Ikke trenger jeg mat eller drikke heller, hvis stillingen er god nok, og boken er bra🙂

  32. 37 Tina Kristin ♥♥ mai 18, 2011, kl. 16:11

    Spennende konkurranse!

    Jeg elsker å sitte å lese i go’stolen på vinteren med masse pledd, en kopp te, og noe digg å spise på mens jeg leser… Om sommeren er det rett ut på altanen eller terrassen å lese med hjemmelaget solbærsaft og enda noe digg!😀 Helt enkelt å greit,med masse puter og pledd😀 Syns det er litt kos med noe rolig bakgrunnslyd. Ikke bråkete støy.

  33. 38 Zoya mai 20, 2011, kl. 17:31

    Morsom konkurranse, og en premie som er helt perfekt for meg…

    Jeg leser helst inne, spesielt om det er mye sol. Jeg har veldig sensitive øyne, så lesing ute i sol blir fort ubehagelig. Når jeg leser skal det helst være stille rundt meg, men på for eksempel tog og buss er jeg mer fleksibel. TV og radio må ikke stå på, det som er mest forstyrrende når jeg skal lese er musikk jeg ikke liker. Jeg liker best å sitte i sengen eller sofaen med ryggen mot hodegavlen eller armlenet og bena rett ut foran meg. Om katte ligger ved føttene mine, eller i armkroken blir det helt perfekt. Har jeg i tillegg litt sjokolade og en kopp te/kakao, eller et glass vin om det passer sånn, innenfor rekkevidde så kan det ikke bli stort bedre.

  34. 39 Hilde mai 20, 2011, kl. 18:13

    Å ligge på sofaen og det eneste du hører er enten regnet eller vinden utenfor, – ja da er det duka for en god lesestemning. Den samme stemninga kan også oppnås på hytta:-) Trenger ro rundt meg og gjerne med selskap av en god kopp varm chai-te eller rødvin. På varme sommerdager så er solstolen eller hengekøya et godt sted å være sammen med ei god bok og cola light.

  35. 40 Ingrid mai 21, 2011, kl. 00:41

    Jeg må enten sitte i hjørnet i sofaen eller i saccosekken min. Jeg må ha pleddet rundt meg, uansett om det er sommer eller ei. Blir det for varmt, så henter jeg bare et tynnere pledd. Om høsten og vinteren drikker jeg gjerne te ved siden av, mens på sommeren går det i vann. Og jeg må ha på bakgrunnsstøy. Helst noe musikk av noe slag. Det går mye i rolig musikk eller radio. Og jeg vifter med stortærne når jeg leser. Det er noe jeg automatisk gjør uten at jeg tenker meg om når jeg koser meg og slapper av. Får alltid kommentar på tærne mine av mannen min når jeg leser.

  36. 41 Natalie mai 21, 2011, kl. 04:15

    Kjempefin blogg du har! Jeg kan ikke motstå tanken på sjokolade og te, så her er mitt pip. Hvis boken er god, er jeg totalt uinteressert i hvor jeg befinner meg. Jeg har forsøkt å lese både i dusjen og mens jeg vasket opp – skjønt det gikk ikke så bra. Det beste stedet å leser er det stedet der jeg for øyeblikket finner muligheten. Det være seg i parken, i en stol, i sengen, på badet, mens jeg lager mat, i kø, i butikken, mens jeg går tur … det eneste som teller er at jeg får lest.

  37. 42 Askeladden mai 21, 2011, kl. 22:23

    Den absolutt beste plassen jeg liker å lese en bok er hjemme på Veranden om sommeren. En natur innpakket sommer og sol, dyrelyder, bølgesvulp, idyllisk og stille. No som sommeren er på vei begynne å kjenne på at nå vil jeg sitte hjemme på veranden med ei god bok i solen. Eg kommer fra ei øy med ca. 30-40 personer. Ellers elsker jeg å lese en god bok i sofaen samtidig som jeg spiser druer. Jeg kan spise opptil en pakke hvis jeg glømmer meg helt av når jeg leser en bok. En flott konkurranse Julie:). Jeg tror jeg vil lage et blogginnlegg med konkurransen din. Har egentlig lyst å fortelle andre hvor min lese favorittplass er.

  38. 43 Nekiam mai 25, 2011, kl. 15:14

    Beste måten å lese ei bok tror jeg må være på hytta, i en nedslitt sofa, med stearinlys og fyr i ovnen. Og en pose med salt lakris ikke så langt unna. Helst skal det regne ute også, så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at jeg sitter inne😉

    epost: xsybyllx at gmail .com

    Liker bloggen din, forresten; lagt i RSS-leser’en🙂

  39. 44 Jannicke mai 30, 2011, kl. 21:57

    Jeg leser vel nesten hvor som helst, bare har jeg har litt god tid… derfor leser jeg gjerne på trikken på vei til jobben eller på venterommet til legen. Jeg leser gjerne når jeg har fri, om det er på verandaen i sola, på stranda, på en benk i parken, på café, i sofaen (gjerne foran peisen i innevær) eller på senga før jeg skal sove… men det aller aller beste stedet er å lese på fly! Leve seg inn i en annen verden underveis, og komme tilbake til virkeligheten et helt annet sted i verden!🙂

    Flott spørsmål, og flott premie, så jeg måtte jo kaste meg med i siste liten! Innlegg om konkurransen på bloggen har det også blitt.


Legg igjen en kommentar

Besøk siden 12. mars '10

  • 273,859 hits

Instagram

The League of Regrettable Superheroes by Jon Morris is a fun look at superheroes who never made it into the big leagues. Some of them missed their chance simply because they just vanished in the crowd, but others were downright weird. Ever heard of Doll Man? Jigsaw? Fatman the Human Flying Saucer..? #bøker #books #bok #reading #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #litteratur #literature #bookporn #superhero #jonmorris #theleagueofregrettablesuperheroes #lootcrate #comics #comicbooks #tegneserie In celebration of being completely done with this year's Christmas shopping: here is an unrelated shelfie. I'm not actually giving away any books this year. I know. It's sad. 
#books #bøker #book #literature #litteratur #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #shelfie #bookshelf #bokhylle #bookshelfporn #bookshelfie #personallibrary #privatelibrary New book! I've seen this book around for a while, and finally decided to pick it up - even though it seems to be slightly outside what I usually read. The Wrath & The Dawn by Renée Ahdieh. Have you read it? What did you think?

#newbook #thewrathandthedawn #reneeahdieh #books #bok #bøker #book #literature #litteratur #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #bookporn New book! Every Anxious Wave by Mo Daviau. It's being described as "High fidelity with time travel". I was intrigued.

Here's the publisher's description: Good guy Karl Bender is a thirty-something bar owner whose life lacks love and meaning. When he stumbles upon a time-travelling worm hole in his closet, Karl and his best friend Wayne develop a side business selling access to people who want to travel back in time to listen to their favorite bands. It's a pretty ingenious plan, until Karl, intending to send Wayne to 1980, transports him back to 980 instead. Though Wayne sends texts extolling the quality of life in tenth century "Mannahatta," Karl is distraught that he can't bring his friend back.

Enter brilliant, prickly, overweight astrophysicist, Lena Geduldig. Karl and Lena's connection is immediate. While they work on getting Wayne back, Karl and Lena fall in love -- with time travel, and each other. Unable to resist meddling with the past, Karl and Lena bounce around time. When Lena ultimately prevents her own long-ago rape, she alters the course of her life and threatens her future with Karl.

#books #bøker #book #literature #litteratur #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #sciencefiction #modaviau #everyanxiouswave #bookstagram #bookish #instabook #bookporn #coffeeporn #coffee #bookcoverlove #coverlove #bookhaul #newbook New children's book!

Rallskanken er den nye barneboka til Aleksander L. Nordaas, med nydelige illustrasjoner av Sandra Steffensen. Den følger samme struktur som Nordaas' forrige barnebok, Mister Mjukis, med rim og store illustrasjoner. Fin og stemningsfull!

#leseeksemplar #bok #book #bøker #books #litteratur #literature #bookporn #bookworm #leseglede #bokorm #bookstagram #bookish #instabook #lesehest #lesetips #nrklesetips #aleksanderlnordaas #sandrasteffensen #illustrasjoner Have you read The Universe Versus Alex Woods, by Gavin Extence? Here's what I wrote on goodreads after having listened to the audio version: "Wow. I laughed. I cried. I laughed while I cried. What a quirky, beautiful, funny, heartbreaking and overall incredibly touching book." #books #bok #bøker #book #literature #litteratur #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #theuniverseversusalexwoods #gavinextence #fiction #skjønnlitteratur #youngadult #bookcoverlove #coverlove Hi guys. I've not posted for a couple of weeks, and the main reason for that is that I'm doing #NaNoWriMo this year. If you don't know what that is: November is the month when thousands of people set out to write a novel (each...). 50000 words in 30 days. 1667 words a day.

I have hit the halfway mark (25000 words) a couple of days early, and have only failed to hit the daily minimum once. I'm vaguely optimistic that I might in fact get through this madness. 👍I can assure you that I have made a few of the mistakes listed in the book in the picture though!

#books #bok #bøker #book #literature #litteratur #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #nonfiction #sakprosa #writing #skrive #write I found this paperback from 1952 at a local flea market, and I bought it because of the adorable cover... Tarjei Vesaas is of course also one of Norway's greatest authors, probably the most famous for his novel Is-slottet (The Ice Palace). The Black Horses, as seen in the photo, was first published in 1928.

#bøker #books #bok #reading #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #litteratur #literature #bookporn #tarjeivesaas #deisvartehestane #theblackhorses #vintage #bokmarked #fleamarket #loppemarked #loppis My friend @kavehrashidi went to Paris and brought back this signed book from Shakespeare and Co for me. Thank you!

It's a somewhat weird novella about a guy talking about a particular author and the books she has written. I'm not entirely sure what to say about it. Certainly a strange read... #bythesameauthor #jackrobinson #shakespeareandco #book #bøker #books #bok #reading #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #litteratur #literature #bookporn #signedbook #novella #shortstory #novelle New book! The Queue by Vladimir Sorokin.

#book #bøker #books #bok #reading #lesehest #bokorm #bookworm #leseglede #lesetips #nrklesetips #boktips #bookish #instabook #bookstagram #litteratur #literature #bookporn #te #tea #teaporn #vladimirsorokin #køen #thequeue
Read the Printed Word!

2015 Reading Challenge

2015 Reading Challenge
Julie has read 64 books toward her goal of 100 books.
hide

2014 Reading Challenge

2014 Reading Challenge
Julie has completed her goal of reading 100 books in 2014!
hide

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Julie has completed her goal of reading 100 books in 2013!
hide

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Julie has completed her goal of reading 110 books in 2012!
hide
Hilda by Duane Bryers

Goodreads

Julies bokbabbel kvitrer

Bokblogger.no

Skriv inn epost-adressen din her for å få beskjed på mail hver gang jeg legger ut et nytt innlegg.

Bli med 77 andre følgere

Bloggurat

